Zespół Szkolno - Przedszkolny w Brzyskach

Wycieczka w Góry Świętokrzyskie – nagroda w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Tryptyk Świętokrzyski”

Wszyscy cieszymy się, że w końcu, po prawie roku udało nam się zorganizować wyjazd do Rudek, w woj. świętokrzyskim. Przypomnijmy, że 5 – dniowy wyjazd dla 40 uczniów naszej szkoły /darmowy pobyt obejmujący wyżywienie, noclegi i zajęcia dydaktyczne / miał być nagrodą w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Tryptyk Świętokrzyski”, którą otrzymało za swą pracę plastyczną czworo uczniów z klasy VIIIb: Kinga Czech, Wiktor Fik, Wiktoria Jaśkowiak i Zuzanna Stasiowska. Dziękujemy Im za to, że grupa ich kolegów z klasy VIIIa, VIIIb i kl.VII, pod naszą opieką mogła wziąć udział w wycieczce. Mamy nadzieję, że te wspólne, aktywnie spędzone dni pozostaną na długo w pamięci wszystkich uczestników wycieczki, zwłaszcza, że dopisała nam pogoda i wyjazd upłynął bez żadnych problemów. A działo się dużo. Mogliśmy zapoznać się ze środowiskiem przyrodniczym Gór Świętokrzyskich, poznać tradycje, a także zabytki kultury i historii regionu. Myślę, że także zachęciłyśmy choć trochę młodzież do aktywności fizycznej oraz dbania o zdrowy styl życia, a także do doceniania walorów turystycznych różnych regionów naszego kraju. W pierwszym dniu wyjazdu odwiedziliśmy Zamek Krzyżtopór w miejscowości Ujazd, a także odbyliśmy spacer po urokliwym Opatowie, zwiedzając romańską Kolegiatę oraz Bramę Warszawską, by po południu obejrzeć nagrodzone prace konkursowe /usłyszeliśmy dużo ciepłych słów pod adresem naszych artystów Uśmiech/, a następnie pracując w grupach wykonaliśmy prace plastyczne, związane z symbolem regionu, czyli „Świętokrzyską czarownicą”. Drugi dzień upłynął na wędrówce ścieżką historyczno-przyrodniczą - Nowa Słupia – Święty Krzyż w Świętokrzyskim Parku Narodowym: Pielgrzym Świętokrzyski, słynna „Droga Królewska”, Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego, osobliwości przyrodnicze Świętokrzyskiego Parku Narodowego, taras Widokowy na Gołoborzu, pod czujnym okiem pana przewodnika, jednocześnie dyrektora Domu Wczasów Dziecięcych "Gołoborze" w Rudkach, pana Piotra Sepioło. Z kolei w godzinach popołudniowych, pan dyrektor zaprosił nas na  Wędrówkę multimedialną po Górach Świętokrzyskich „Góry Historii”, dzięki której zobaczyliśmy, ile już wiemy, a ile jeszcze ciekawych miejsc możemy zobaczyć w regionie. Następnie odbył się Międzygrupowy Konkurs Wiedzy o Henryku Sienkiewiczu /zorganizowany przez nas, bo to patron naszej szkoły, a zarazem właściciel pobliskiego Oblęgorka, o którym nieco później/, a także zorganizowaliśmy wieczór filmowy. Kolejny dzień to spacer do najstarszego rezerwatu w Górach Świętokrzyskich „Chełmowa Góra”, gry i zabawy w języku angielskim z panią Roksaną Ponikowską z DWD "Gołoborze",  Ognisko z zabawą: „Wieczór Legend Świętokrzyskich” - pasowanie na zbója i czarownicę świętokrzyską, które dostarczyło wiele uśmiechu, wspólne śpiewanie piosenek turystycznych i popularnych w gościnnej wiacie, a także niezapomniana strefa kibica w pokoju 19/– mecz Polska – Anglia Mrugnięcie/. Następny dzień upłynął na aktywnościach fizycznych, tu duże podziękowania należą się Pani Basi, która czuwała nad rozwijaniem tężyzny fizycznej w siłowni, na basenie, czy boiskach do piłki nożnej i koszykówki. Chętne osoby wzięły też udział w zorganizowanych przez kadrę ośrodka zajęciach tanecznych. Odbył się również, tym razem indywidualny konkurs geograficzny /tu niezastąpiona była Pani Alicja/, zatytułowany „Czy znasz swój kraj?”, dużo uczniów dobrze poradziło sobie ze znajomością mapy, czy umiejscowieniem na niej krain geograficznych, lub gór i rzek. Po południu odbyliśmy niedaleki spacer do skarpy „Zapusty”, gdzie można podziwiać ciekawą roślinność kserotermiczną, a wieczorem można było skorzystać ze wspólnej zabawy przy muzyce. W ostatnim dniu odwiedziliśmy, wspomniany wcześniej Oblęgorek, podarowany przez Naród Sienkiewiczowi  w dowód dumy i uznania za jego twórczość, a następnie zwiedziliśmy najpiękniejszą polską jaskinię „Raj”.

Dziękujemy całej grupie za wspólnie spędzony czas i życzymy jeszcze wielu innych, równie owocnych wyjazdów. Składamy podziękowania Radzie Rodziców przy ZSP w Brzyskach, na czele z przewodniczącą, p. Sabiną Węgrzyn oraz Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za pomoc finansową, dzięki której mogliśmy zminimalizować koszty wynajmu autokaru i biletów wstępu do odwiedzanych miejsc.