Zespół Szkolno - Przedszkolny w Brzyskach

ZAKOPANE – wycieczka uczniów klasy VII

Dnia 30 V 2022 roku pojechaliśmy na wycieczkę klasową do Zakopanego. Wspólnie z nami w wycieczce uczestniczyło kilku uczniów z innych klas (z kl. V a i b, z kl. VI b oraz z kl. VIII b) oraz opiekunowie: pani Alicja Bochnia – Tomasik i pani Edyta Matysik - Żyguła.

Z Brzysk wyjechaliśmy o godzinie 5.00, podróż trwała cztery godziny. Na miejscu dołączył do nas przewodnik tatrzański – bardzo sympatyczna pani Ania, która zaprosiła Nas na wycieczkę górską, szlakiem: Toporowa Cyrhla – Polana pod Kopieńcem – Dolina Olczyska – Przełęcz pod Nosalem – Kuźnice. Podczas wędrówki poznawaliśmy tradycję, kulturę i historię regionu podhalańskiego, podziwialiśmy walory krajobrazu górskiego i piękno przyrody. Na malowniczym szlaku obserwowaliśmy skały i potoki, z bardzo bliskiej odległości widzieliśmy stado owiec. Mieliśmy też okazję skosztować robionych na miejscu, prawdziwych podhalańskich oscypków.

Po krótkim odpoczynku przeszliśmy pod kompleks Wielkiej Skoczni, spod której autokarem udaliśmy się na Polanę Szymoszkową. Kolejną atrakcją był wyjazd (i zjazd)  kolejką widokową na Gubałówkę. Po wjeździe na górę podziwialiśmy widoki, robiliśmy zdjęcia i kupowaliśmy pamiątki.   Na górnej polanie Gubałówki przy pięknej pogodzie mogliśmy podziwiać przepiękną panoramę Tatr i Zakopanego.

Pod koniec wycieczki wszyscy udaliśmy się na słynne Krupówki, aby kupić pamiątki dla siebie i naszych bliskich, a także zjeść posiłek. Wcześniej jednak razem z panią Anią przechodząc się ulicą Kościeliską podziwialiśmy architekturę zakopiańską. Zwiedziliśmy także najstarszy zakopiański kościół oraz znajdujący się obok Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku, gdzie znajdują się nagrobki słynnych Polaków.

Po wykorzystaniu wolnego czasu zebraliśmy się w ustalonym miejscu i wróciliśmy do Brzysk. Podróż minęła nam w przyjemnej i wesołej atmosferze. Podczas tej wycieczki mogliśmy się wiele nauczyć oraz zobaczyć dużo pięknych zakątków. Poznaliśmy uroki Tatr, Zakopanego. Dzięki wspaniałej pogodzie plan wycieczki został w pełni zrealizowany.