Zespół Szkolno - Przedszkolny w Brzyskach

Wycieczka do Łańcuta i Rzeszowa

W piątek 12.06.2015 roku klasa III pojechała na wycieczkę do Łańcuta i Rzeszowa.

Uczestnicy wycieczki, a byli to uczniowie wraz ze swoimi rodzicami i opiekunami, odwiedzili Muzeum – Zamek Lubomirskich i Potockich w Łańcucie, Powozownię, Oranżerię oraz Storczykarnię. Wszyscy zwiedzający z zainteresowaniem wysłuchali informacji o historii Łańcuta i byli pełni podziwu dla wystroju zamku i otaczających go ogrodów.

W Rzeszowie przeszliśmy Podziemną Trasę Turystyczną liczącą 369m (15 korytarzy, 25 piwnic, które powstały w XIV-XVII w). Wędrowaliśmy pod płytą rynku na głębokości od 0,5m do 10m, wysłuchaliśmy ciekawych historii o mieście Rzeszowie z ust przewodnika. Po „podróży w czasie” przenieśliśmy się do teraźniejszości i odwiedziliśmy jedyne w Polsce Muzeum Dobranocek. Obejrzeliśmy „stare” bajeczki: „Jacka i Agatkę”, „Przygody Koziołka Matołka” oraz „Pingwinka Pik-Poka”, które wywołały wiele radości i uśmiechu na naszych twarzach. Obejrzeliśmy zgromadzone eksponaty i wysłuchaliśmy historii powstania niektórych dobranocek.

Pełni wrażeń wyruszyliśmy do kina Helios, mieszczącego się w Galerii Rzeszów, na projekcję filmu „Kraina jutra” z Georgem Clooneyem. Po dwugodzinnej projekcji odwiedziliśmy McDonald’sa i z piosenką na ustach wróciliśmy do Brzysk. Bardzo miło i radośnie spędziliśmy ten dzień.