Zespół Szkolno - Przedszkolny w Brzyskach

Wycieczka do Wrocławia

W dniach 9-10 czerwca 2016r. odbyła się długo oczekiwana wycieczka szkolna do Wrocławia , w której wzięło udział 44 uczniów klas IV-VI. Celem edukacyjnym i wychowawczym wycieczki było przede wszystkim rozbudzenie potrzeby poznawania i poszerzania  wiedzy uczniów na temat historii Ojczyzny, jej losów w kontekście Europy i świata , umacnianie postawy patriotycznej i dumy  z własnego Narodu oraz wzbogacenie wiedzy krajoznawczej i przyrodniczej.   Podczas wycieczki nasi uczniowie  mieli  wspaniałą możliwość  zaznajomienia się z  krajobrazem zachodniej  części Polski, pięknym Wrocławiem, jak rónież możliwość zwiedzenia unikatowych ogrodów botanicznych, wizyty w największym w Europie Afrykarium,  Wrocławskim Zoo oraz uczestnictwa w niezwykłej lekcji historii jaką było zwiedzanie Panoramy Racławickiej. Dodatkową atrakcją było zwiedzanie Stadionu.

Wyruszyliśmy autokarem o godz. 5 rano i po pięciu godzinach jazdy dotarliśmy do pięknego Wrocławia. Wizytę rozpoczęliśmy od zwiedzenia malowniczego, uniwersyteckiego ogrodu botanicznego oraz poszukiwania sławnych wrocławsich  krasnali. Dzięki niezwykłej wiedzy pani przewodnik Iwony poznaliśmy unikatowe okazy roślin m.in. największą na świecie bylinę, zwiedziliśmy szklarnię z bogatą kolekcją kaktusów, gościliśmy w ogrodzie  różanym oraz angielskim. Następnie pojechaliśmy zwiedzać Stadion. Zostaliśmy zaproszeni na salę konferencyjną, gdzie dowiedzieliśmy się bardzo ciekawych informacji na temat konferencji prasowych trenerów oraz  obejrzeliśmy interesujący film o wydarzeniach, które miały miejsce na tym stadionie Zwiedziliśmy szatnie piłkrzy, łaźnie, gabinety odnowy , salę bankietową oraz trybuny. Obejrzeliśmy również przygotowania do następnego wielkiego kulturalnego wydarzenia - wystawienia opery ,,Carmen”. Pełni  wrażeń pojechaliśmy  zwiedzać Starówkę. Pełne historii  piękne kamienice, pomniki i kościoły,  gmach Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Ostrów Tumski w świetle zachodązcego słońca oraz  barwne opowieści, wzbogacane niezwykłymi ciekawostkami  pani  przewodnik,  wywarły  na nas niezapomniane wrażenia. Po obiadokolacji w hostelu wróciliśmy na wrocławski rynek, aby kupić  pamiątki oraz delektować się  różnymi smakołykami. Na zakończenie tego wspaniałego dnia pojechaliśmy na niezwykły pokaz fontanny multimedilnej. Wodne widowisko zsynchronizowane  ze starannie dobraną muzyką, spektakularnym oświetleniem oraz multimedialnymi animacjami, daje niesamowite wrażenie artystyczne. Drugi dzień był również pełen atrakcji. Po pysznym  śniadaniu wyruszyiśmy do Panoramy Racławickiej. Panorama Racławicka ukazuje artystyczną wizję przebiegu bitwy pod Racławicami, stoczonej w okolicach wsi Racławice 4 kwietnia 1794r. Pejzaż z tej lokacji  został przedstawiony realistycznie wg szkiców terenowych przygotowanych przez Kossaka, Stykę i Bollera w kwietniu 1893 roku.Obraz ukazuje najważniejsze, zdaniem twórców, momenty bitwy. Na obrazie zostali przedstawieni uczestnicy bitwy, m.in. naczelnik Tadeusz Kościuszko. Po wizycie w muzeum poszliśmy do Parku Japońskiego, gdzie podziwialiśmy niezwykłe okazy roślin, kaskady oraz  japońską architekturę. Następnym etapem była wizyta w Afrykarium, która była wspaniałą lekcją przyrody. Afrykarium  to obiekt, który prezentuje życiodajne wody Afryki. To kompleks przedstawiający różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Lądu. Łącznie znajduje się tu 19 basenów i zbiorników przedstawiających m.in. rafę koralową Morza Czerwonego, hipopotamy nilowe, ryby słodkowodne jezior Malawi i Tanganiki. Głębiny Kanału Mozambickiego, gdzie występują rekiny, płaszczki i inne duże ryby  mogliśmy  podziwiać z podwodnego, akrylowego tunelu o długości 18 m. Widzieliśmy również pingwiny przylądkowe (tońce) oraz kotiki afrykańskie. Dżunglę otaczającą rzekę Kongo reprezentowały zaś ogromne  krokodyle,  bujna roślinność oraz piękne,  różnorodne ptaki. Po wizycie w Afrykarium nadszedł czas na pyszne lody , orzeźwiające napoje oraz na zakup pamiątek. Następnie wyruszyliśmy na zwiedzanie  niezwykle bogatego w egzotyczną zwierzynę wrocławskiego zoo. Po wizycie w zoo  nieubłaganie nadszedł czas powrotu.

Dzięki przemyślanemu planowi wycieczki, doborowi profesjonalnych przewodników, pięknej  pogodzie, wspaniałej atmosferze, akompaniamencie muzycznym pani dyrektor, Agaty Delikat oraz hojności naszych sponsorów wycieczka do Wrocławia na długo pozostanie w pamięci wszystkich jej uczestników.